Тренировки за тийнейджъри

При тийнейджърите всичко е сложно. А не би трябвало да бъде. Healthy Kids помага на младежите да тренират и да се движат. На тази възраст основният мотиватор за трениране и правилно хранене е вътрешната убеденост на младежите. Влиянието през наказания и ограничения става все по-трудно и затова децата вече трябва да са наясно кое е правилно и кое – не.

Целим се да не им налагаме модели на поведение, а те сами да избират такива. 

Тренировките са три пъти в седмицата и като модел се доближават до начина, по който тренират възрастните. Основната разлика е в работата с външни обекти (дъмбели, лостове), като при тийновете тя е силно ограничена.

Задачата ни в тази възрастова група е цялостно укрепване на тялото – развиване на хармонична мускулатура, гъвкавост и издръжливост. Все по-често тичаме извън залата и гребем на гребните тренажори, за да развиваме сърдечно-съдова издръжливост.

Темата за храненето е застъпена силно, като излизаме извън основните физиологични процеси и въздействието на храната върху тялото. Отделяме време на разговори за важността на добрия сън, изграждането на правилни навици, разбирането на въздействието на енергийните напитки и прекомерното използване на електронни устройства. 

Healthy Kids залага на функционални движения, а не се фокусира в определен спорт или група упражнения. Това означава, че програмата ще е от полза и на младите спортисти – ще им помогнем да укрепнат така, че да бъдат по-защитени от специфични за основния им спорт травми.

След 15-годишна възраст тренировките се доближават до методологията на CrossFit. Когато тийнейджърите са укрепнали и развили двигателна култура, започваме да увеличаваме интензивността. От честотата на тренировките зависят и резултатите – ако имат състезателни амбиции, ги подготвяме по начин, който да ги направи конкурентни за възрастта им.

Навлизането на CrossFit сваля все повече възрастта, при която младежите опитват този тип тренировки. Ние вярваме, че CrossFit методологията е сред най-удачните и устойчиви начини за развитие на хармонично тяло, без да се допуска прекомерна специализация в дадено направление и без тялото да се излага на риск от специфични травми (каквито са т.нар “тенис лакeт”, футболна болест и т.н.)  

Тренировки в групата за тийнейджъри